Tips om medewerkers voor te bereiden op noodsituaties
Noodsituaties kunnen op elk moment en in elke vorm toeslaan, of het nu gaat om een brand, een medisch noodgeval of een andere onverwachte gebeurtenis. Het is van vitaal belang dat medewerkers weten hoe ze snel en adequaat moeten handelen om levens te redden en schade te beperken.
RECENTE NIEUWSBERICHTEN
Blijf op de hoogte
Lees hier de nieuwste ontwikkelingen en belangrijke updates over veiligheidsregels en -instructies.
Creëer bewustzijn
Zorg ervoor dat medewerkers zich bewust zijn van noodsituaties en hun rol bij de bedrijfshulpverlening. Trainingsmateriaal dat realistische scenario’s in beeld brengt is een goed middel om bewustzijn te creëren. Leg de verantwoordelijkheden van medewerkers vast en maak deze essentiële informatie toegankelijk voor medewerkers, waar ze ook zijn.
Regelmatige herhaling en oefening
Noodsituaties vereisen constante alertheid. Herhaal trainingen regelmatig. Tijdens een noodsituatie reageren medewerker niet altijd zoals verwacht. Oefen regelmatig in de praktijk om de reactievaardigheden van medewerkers en BHV organisatie te testen. Zorg ervoor dat oefeningen een vast aantal keer per jaar terugkomen.
Inspecteer
Verifieer regelmatig of BHV-basisvoorzieningen die nodig zijn aanwezig zijn, en klaar voor gebruik. Controleer apparatuur, noodvoorzieningen en vluchtroutes.
Evalueer
Het is belangrijk dat medewerkers aantoonbaar op de hoogte zijn van veiligheidsregels. De informatie die medewerkers opdoen wordt nog beter toegepast wanneer de resultaten van trainingen, oefeningen en inspecties geëvalueerd en besproken worden. Zet deze inzichten ook in om procedures, instructies, en trainingen te verbeteren.
Meer informatie?
Meer informatie over hoe wij kunnen helpen bij het instrueren van medewerkers? Neem dan contact met ons op via onderstaande knop.
#e-learning, #poortinstructie
Leren of instrueren, wat is het verschil?
Beide processen vullen elkaar aan. Instructie biedt de basis, terwijl leren helpt om kennis verder te ontwikkelen en toe te passen. Bij het maken van films en e-learnings zoeken we altijd naar de juiste balans.
#e-learning, #poortinstructie
Wat is Adaptive Learning en hoe wordt het toegepast?
In de wereld van interactief leren wordt vaak de term Adaptive Learning gebruikt. Maar wat is Adaptive Learning precies en waarom wordt het beschouwd als de toekomst van leren?
#e-learning, #poortinstructie
Een veiligheidscultuur creëren binnen de organisatie
Een essentieel onderdeel van veiligheid op het werk is een duidelijk beleid. Want hoe zorg je ervoor dat veiligheidsregels écht worden begrepen en toegepast binnen een organisatie?
#poortinstructie, #e-learning
Bezoekers en medewerkers ontvangen met hardware
Bezoekers en medewerkers op een gebruiksvriendelijke manier ontvangen, instrueren en registreren. Welke hardware is daarvoor nodig?
#poortinstructie, #e-learning
Tips om medewerkers voor te bereiden op noodsituaties
Het is van vitaal belang dat medewerkers weten hoe ze snel en adequaat moeten handelen om levens te redden en schade te beperken.
#e-learning, #poortinstructie
Het gebruiken van Text-to-Speech in het maken van instructiefilms
Naast een voice-over wordt Text-to-Speech steeds vaker gebruikt om gesproken instructies in een instructiefilm te leveren. Wat zijn de voor- en nadelen van beide methodieken?
#e-learning, #poortinstructie
Veiligheidsinstructies voor meertalig personeel
Hoe communiceer je effectief instructies aan werknemers die verschillende talen spreken? Gelukkig zijn er creatieve oplossingen om deze hindernis te overwinnen.